söndag 8 december 2013

Tällberg i helgen

Som planerat blev det en tur till Tällberg i helgen. Hela byn hade dukat upp till julmarknader och aktiviteter i ett mycket vackert vinterlandskap. Blev dock en kort visit - hade ju maken med mig...
En mycket vacker målning fann jag inne på butiken Kurbits. Amazing...
Annbritt Wallmén driver butiken Kurbits. Wow för alla hängivna dalaälskare!
Ett skåp fyllt av vävda härligheter.
Kullan till höger gör tummen upp för kullan till vänster... Håller med, hon ser cool ut.
Koll på Kurbits från utsidan.
Fullt hus hos Tällbergs Leva & Bo Butik. 
Kakorna försvann i rasande fart inne på Tällbergs Leva & Bo Butik.
Mysig caféhörna inne på Tällbergs Leva & Bo Butik.
Pyntad entré till Tällbergs Leva & Bo Butik.
Månen tittade fram i skymningen.
Snygg skål med juldekorationer hittade jag hos Millamollis.
Vackra julgranskulor passar lika fint på barrlösa grenar, Millamollis.
Grön symfoni på Millamollis.
Karin Holmats Bond driver Millamollis. Tyvärr fick jag inte med hennes gröna fingrar på bild.
Vet allt om äggoljetempera - det gör Tintin Löfdahl som säljer de miljövänliga produkterna på Färgapoteket/Brukshuset. Snart börjar hon med kursverksamhet också!
Några exempel på kulörer.
Inne på butik Trivsamt vid Tällbergs station fann jag denna tomteskara.

Sista anhalten blev matbutiken där vi överraskades av en tomteorkester. De spelade otroligt bra och jag nästan dansade fram till kassan med en glöggflaska i näven.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar