torsdag 4 december 2014

Hem till gården



Efter förra veckans besök på Dala-Floda Värdshus (se tidigare inlägg) åkte jag till Wålstedts gård på samma ort. Här bedrivs ekologisk grönsaksodling, ullspinneri, restaurang och cirkusskola. Tummen upp för ett jättetrevligt ställe - ser fram emot att ta med familjen hit!
http://www.walstedtsgard.se/





Det var så vackert ute att jag inom mig nynnade på signaturmelodin
till "Hem till gården/Emmerdale".



Denna hund med vackra ögon var inte det första djuret som jag mötte. Försökte fota de tre påfåglarna som sprang omkring på gräsmattan, men de var visst inga linslusar.



Välkommen in!


I gårdsbutiken finns ekologiska grönsaker från åkrarna i Hagen, ägg från gården, nybakat surdegsbröd, dinkelbröd och fruktbröd samt en mängd andra produkter som saft och sylt, mjöl, ostar, oliver, kaffe och te med mera.



Måste säga att det var himla prisvänligt!

 


I den intilliggande matsalen serveras stundom måltider samt arrangeras populära kurser i surdegsbak.





 Somliga säger brysselkål, andra säger rosenkål.

 

 Tiden var för knapp, besöka ullspinneriet och garnbutiken får jag göra nästa gång.

 På väg hem med surdegsbröd, rödlök, morötter och grönkål i bilen. Löken och kålen blev senare en mycket god vegetarisk paj med valnöt och mandel.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar